czwartek, 21 marca 2013

[2] Przerwa na reklamę...

Ostatni post był napisany w emocjach i złości i dotyczył tego, iż reklamy są ogromnie denerwujące, głupie, prostackie, infantylne, tendencyjne i w ogóle beznadziejne. Szczególnie Polskie reklamy.

Ale przecież wcale tak nie jest. A przynajmniej nie do końca. Oczywistą sprawą jest to, że jesteśmy bombardowani idiotycznymi reklamami na każdym kroku i to zdecydowanie częściej niż mamy okazję obejrzeć te ciekawe spoty. Jednak perełki także się zdarzają. Trzeba ich szukać w internecie, w przeróżnych programach typu "Zakazane reklamy". No i czasami w codziennym bloczku przerywającym nasz ulubiony film/serial/program.



Ja osobiście lubię reklamy, które mnie śmieszą, albo które mnie wzruszają bądź w inny sposób grają na moich emocjach. Takie reklamy z reguły dotyczą szeroko rozumianego sprzętu sportowego. Pokazują przełamywanie barier, ludzkich ograniczeń. Nie mówią: "weźcie nasze buciki bo są najlepsze" tak jak reklamy detergentów itp., tylko, cytując slogan Adidasa: "Impossible is nothing" albo "Juts do it" Nike, albo Reeboka "I am what I am".

Choć tak jak już pisałem, lubię też reklamy, które są śmieszne. Tutaj można nawet wymienić nasze rodzime reklamy z Sercem i Rozumem, czy chociaż spoty TESCO. Ostatnio rozbawia mnie także reklama ubezpieczenia PZU przeciwko "ryzykom nazwanym i nienazwanym" :D

Fajne bywają też reklamy piwa (ale tutaj już nie wszystkie) i samochodów (tutaj jeszcze mniej).

A teraz moje Top 10 najlepszych reklam ever:

1. Gatorade MJ vs MJ


2. Reebok Sidney Crosby Commercial "I am what I am"


3 Michael Jordan Commercial "No Excuses"


4. McDonald's Larry Bird vs Michael Jordan


5. Michael Jordan Commercial "Tell me"


6.  Jordan Commercial 'Love the game" with Dwyane Wade, Chris Paul, Carmelo Anthony


7. Michael Jordan "Let your game speak"


8. Adidas kolejna odsłona "Nothing is impossible"


9. Serce i Rozum z reklam TP S A - tutaj set ze wszystkimi, albo prawie wszystkimi


10. Reklamy TESCO z Heniem, jego żoną i nie tylko


No i na koniec reklama PZU, która nie należy do tego zestawienia, ale mnie ostatnio śmieszy :)


Edit: Dziś (31.03.2013) oglądając WATTS ma EuroSporcie urzekła mnie jednak reklama:) Sami zobaczcie :D


A Wy macie jakieś swoje ulubione reklamy? Jeśli tak, które/jakie? Zapraszam do komentowania :)

10 komentarzy:

  1. Ktoś tu kocha Michaela Jordana:)

    Moja ulubiona reklama, która wzrusza to ta: "Zadzwoń do mamy":) :http://www.youtube.com/watch?v=T0qLApb_Q9U

    Nowy sezon "Gry o tron", świetne zdjęcia: http://www.youtube.com/watch?v=RN7e_Oo0Bis

    Jeśli lubisz śmieszne, to koniecznie obejrzyj te reklamy z Małym Głodem, których nie puszczali w tv: http://www.youtube.com/watch?v=8v6eE2PcXI4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubie gościa, a co! :D

      A ta reklama ERY była fajna, naprawdę świetna:) "Miej zasady. Łam zasady." w ogóle wszystkie teksty świetne. Jenda z lepszych polskich chyba ever jeśli chodzi o wzruszenia i grę na ludzkich uczuciach.

      A mały głód w tej odsłonie miażdży system :D

      "GoT" bardzo ciekawy spot. A tak a propos serialu to skończyłem na 6 odcinku 1 sezonu :| Muszę nadrobić zaległości :)

      Usuń
  2. Mnie osobiście reklamy z Tesco irytują. Ale kiedy T-mobile było jeszcze ERĄ to zdarzało im się błysnąć reklamą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtedy kiedy było ERĄ to zdecydowanie tak, bo teraz ze spotu na spot jest coraz gorzej :|

      A TESCO ostatnio się popsuło strasznie. Wcześniejsze były lepsze. Ale wciąż mam do nich sentyment. Co nie zmienia faktu, że nie są uniwersalne i nie każdemu muszą się podobać :)

      Dzięki za wizytę i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  3. Od siebie dorzucę "Na stacji Statoil" http://www.youtube.com/watch?v=R7CJuGkFFDU
    Trzeba mieć fantazję dziadku http://www.youtube.com/watch?v=yt8jY1hwOYE
    Chociaż i tak najlepsze są reklamy prezerwatyw http://www.youtube.com/watch?v=i5ziJs3VkjE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak!!!! Zapomniałam o tych... I jeszcze "Gerappa" z Frugo :)

      Lubiłam też reklamy Plusa z "kopytkiem na czele" :)

      Usuń
    2. Ej, Gerappa to nie była reklama Renault?

      Usuń
    3. Rzeczywiście! http://www.youtube.com/watch?v=lJT1_sMhqZ8
      Ależ mnie pamięć oszukała. Ale Frugo też były niezłe, pamiętam, z tymi dorosłymi, co krzyczeli, taki kontrast między młodością owocową a starością nudną i marudną.

      Usuń
    4. Hie hie hie :D Tą ostatnia to kojarzę :) A te dwie pierwsze jakoś mi nie przypadły do gustu :) No, może tylko ten ostatni tekst: "Trzeba mieć fantazję i pieniądze synku" :D

      Usuń
    5. Fakt, reklamy Frugo to klasa sama w sobie. Jeśli chodzi o napoje, to świetne ma też Cola. Pamiętam taką genialną bajkową, która robiła niesamowite wrażenie w kinie. Chodziło chyba o to, co rzekomo ma się dziać we wnętrzu automatu z napojami. Jednocześnie coca-cola serwuje nam jedne z najgorszych reklam na świecie, ze standardową rodzinką przy stole. W ostatniej wersji familia komunikuje się już tylko za pomocą butelek z napojem (córka dostaje light, rodzina komunikuje jej że jest gruba) i smartphonów. Ale nie będę im tego wypominał, skoro dają nam takie cudeńka http://www.youtube.com/watch?v=gCKBuqQ_fRs

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...