sobota, 10 sierpnia 2013

[15] Ksiażka: Assassin's Creed: Objawienie - Oliver Bowden (2012)

No i nic się nie zmieniło na lepsze. A może nawet zmieniło się na gorsze. Jak mnie te książki nudzą. W sumie cały czas zastanawiam się po co ja ich słucham. Przecież nie ma w nich nawet jednego elementu, który by mi się podobał. Czwarta część przygód wielkiego mistrza zakonu asasynów Ezia Auditore da Firenze jest tak samo żałosna - a może nawet jeszcze bardziej - niż wszystkie dotychczasowe.

Tym razem Ezio musi wybiera się do starego Masjafu aby odszukać klucze do wielkiej ukrytej biblioteki, którą pozostawił po sobie Altair a Templariusze jej nie zniszczyli, bo nie wiedzieli, że istnieje. Tam na miejscu po małych perturbacjach (Templariusze też jej szukają i nawet mają już pierwszą wskazówkę tzw. klucz) musi się od nich uwolnić, zabrać im klucz i udać się po resztę do Konstantynopola. Już na miejscu znów dużo się dzieje i nawet wkrada się wątek miłosny (zmiłuj się nad nami ...). Więcej nie napisze, bo i nie ma po co. I tak wszyscy wiedzą co się stanie dalej, bo te książki są tak napisane, że nic w nich nigdy czytelnika nie zaskakuje. 

I to jest kolejny mój zarzut wobec tej serii (oprócz tych dawnych, że styl jest żałosny, że bohaterowie drewniani do bólu, że całość przypomina słabego Harlequina), a mianowicie mam tu na myśli brak jakichkolwiek zaskoczeń. Eziowi i jego przyjaciołom wszystko się zawsze udaje. A jeśli nawet coś nie idzie po myśli, to autor przedstawia to w taki sposób, że nie sposób nie być spokojnym, że za kilkanaście, albo kilkadziesiąt stron wszystko się uda. Denerwuje mnie też to, że akcja jest rozciągnięta na tyle lat. W tym przypadku tez mamy coś koło 10 lat z życia Ezia. Szkoda mojego czasu na pisanie o tym gniocie i Waszego czasu na jego czytanie. 3/10 i kończę z tą serią.

4 komentarze:

  1. Dziwię Ci się, że miałeś na tyle samozaparcie, żeby sięgać po kolejną część :D Cóż - to jak widać nie zawsze popłaca :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz:| Ale kończę z tym chłamem. Już nigdy więcej!

      Usuń
  2. Również jestem w szoku, że sięgnąłeś i po tę część, mimo że tamte były równie kiepskie. Ale bynajmniej masz to za sobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałem kupione, to musiałem przeczytać. Ale w sumie pieniądze wyrzucone w błoto. A, że po grze w grę byłem zauroczony, top od razu kupiłem w pakiecie 4 części w jakiejś super promocji (po 9zł sztuka, plus ta najnowsza za 12, czy 15). No ale kończę z tym :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...